דף הבית » חדשות ואירועים אקטואליים » כיצד לתקן מסך כחול במחשב
כיצד לתקן מסך כחול במחשב

כיצד לתקן מסך כחול במחשב

מהו מסך כחול?

מסך כחול, המכונה גם "מסך כחול של מוות" (BSOD), הוא מסך שגיאה שמוצג על ידי מערכת הפעלה לאחר שגיאת מערכת קטלנית. המסך הכחול יציג בדרך כלל קוד עצירה, הודעת שגיאה ומידע אחר על השגיאה. המסך הכחול הוא בדרך כלל תוצאה של בעיית חומרה או תוכנה.

סיבות נפוצות למסך הכחול

הגורמים הנפוצים ביותר למסך הכחול הם התנגשויות חומרה, מנהלי התקנים מיושנים וקבצי מערכת פגומים. התנגשויות חומרה מתרחשות כאשר שני חלקי חומרה מתחרים על אותם משאבים. מנהלי התקנים מיושנים עלולים לגרום לבעיות תאימות וקבצי מערכת פגומים עלולים לגרום לתקלה במערכת ההפעלה.

כיצד לאבחן את הבעיה

על מנת לאבחן את הבעיה, תצטרך לזהות את הסיבה למסך הכחול. כדי לעשות זאת, תצטרך לבדוק את יומני המערכת ולחפש שגיאות או אזהרות. אתה יכול גם להשתמש בכלי אבחון כגון Windows Memory Diagnostic ו-Windows System File Checker כדי לזהות בעיות כלשהן.

בדוק את יומני המערכת

השלב הראשון באבחון הבעיה הוא לבדוק את יומני המערכת לאיתור שגיאות או אזהרות. כדי לעשות זאת, פתח את מציג האירועים וחפש שגיאות או אזהרות הקשורות למסך הכחול. אם תמצא שגיאות או אזהרות כלשהן, תוכל להשתמש במידע כדי לזהות את הסיבה למסך הכחול.

השתמש בכלי אבחון

לאחר שבדקת את יומני המערכת, תוכל להשתמש בכלי אבחון כגון Windows Memory Diagnostic ו-Windows System Checker כדי לזהות בעיות כלשהן. כלים אלה יכולים לעזור לך לזהות התנגשויות חומרה או תוכנה, מנהלי התקנים מיושנים וקבצי מערכת פגומים.

עדכן דרייברים

אם אתה מוצא מנהלי התקנים מיושנים, עליך לעדכן אותם לגרסה העדכנית ביותר. אתה יכול לעשות זאת על ידי הורדת מנהלי ההתקן העדכניים ביותר מאתר היצרן או על ידי שימוש בכלי לעדכון מנהלי התקנים. עדכון מנהלי ההתקן יכול לעזור לפתור בעיות תאימות.

הפעל סריקת מערכת

אם אתה עדיין לא מצליח לזהות את הסיבה למסך הכחול, עליך להפעיל סריקת מערכת. פעולה זו תסרוק את המערכת שלך לאיתור קבצי מערכת פגומים ותחליף אותם בגרסאות הנכונות. זה יכול לעזור לפתור כל בעיה הנגרמת על ידי קבצי מערכת פגומים.

אם אתה עדיין לא מצליח לתקן את המסך הכחול, עליך לפנות לאיש מקצוע לקבלת סיוע. אתה יכול גם לצפות בסרטון הדרכה כיצד לתקן מסך כחול במחשב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן