דף הבית » הכי חם » כיצד לתקן לחץ דם נמוך
כיצד לתקן לחץ דם נמוך

כיצד לתקן לחץ דם נמוך

מהו לחץ דם נמוך?

לחץ דם נמוך, הידוע גם בשם תת לחץ דם, הוא מצב שבו לחץ הדם בעורקים נמוך באופן חריג. בדרך כלל הוא מוגדר כלחץ סיסטולי של פחות מ-90 מ"מ כספית או לחץ דיאסטולי של פחות מ-60 מ"מ כספית. לחץ דם נמוך יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל התייבשות, תרופות מסוימות או מצב רפואי בסיסי.

תסמינים של לחץ דם נמוך

התסמינים של לחץ דם נמוך יכולים להשתנות מאדם לאדם, אך חלק מהתסמינים הנפוצים ביותר כוללים:

  • סחרחורת
  • סְחַרחוֹרֶת
  • הִתעַלְפוּת
  • ראייה מטושטשת
  • בחילה
  • עייפות

כיצד לתקן לחץ דם נמוך

1. הגדל את צריכת הנוזלים שלך

התייבשות היא אחת הסיבות השכיחות ביותר ללחץ דם נמוך, ולכן חשוב לוודא שאתם שותים מספיק נוזלים. שאפו לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. אם אתה מתאמן או בסביבה חמה, ייתכן שתצטרך לשתות אפילו יותר.

2. אכלו תזונה בריאה

אכילת תזונה בריאה יכולה לעזור לשפר את לחץ הדם שלך. אכילת מזונות עשירים באשלגן, כגון בננות, יכולה לעזור להעלות את לחץ הדם שלך. אכילת מזונות עשירים בסיבים, כגון דגנים מלאים, יכולה גם לעזור לווסת את לחץ הדם שלך. הימנעות ממזון מעובד ואכילת יותר פירות וירקות יכולים גם לעזור לשפר את לחץ הדם שלך.

3. התעמלות באופן קבוע

פעילות גופנית סדירה יכולה לעזור לשפר את לחץ הדם שלך. שאפו להתאמן לפחות 30 דקות ביום. הליכה, ריצה, שחייה ורכיבה על אופניים הם כולם צורות נהדרות של פעילות גופנית שיכולות לעזור לשפר את לחץ הדם שלך.

4. הפחת את רמות הלחץ שלך

ללחץ יכול להיות השפעה שלילית על לחץ הדם שלך. חשוב למצוא דרכים להפחית את רמות הלחץ שלך. מדיטציה, יוגה ותרגילי נשימה עמוקה יכולים כולם לעזור להפחית את רמות הלחץ שלך. חשוב גם לישון מספיק ולהקדיש זמן להירגע.

5. שוחח עם הרופא שלך

אם אתה מודאג לגבי לחץ הדם שלך, חשוב לדבר עם הרופא שלך. הרופא שלך עשוי להמליץ על שינויים באורח החיים או על תרופות כדי לעזור לשפר את לחץ הדם שלך. הם עשויים גם להיות מסוגלים לזהות כל מצב רפואי בסיסי שעלול לגרום ללחץ הדם הנמוך שלך.

לחץ דם נמוך יכול להיות סימן למצב רפואי בסיסי. חשוב לזהות את הסימפטומים ולנקוט צעדים לתיקון לחץ דם נמוך. הגדלת צריכת הנוזלים שלך, אכילת תזונה בריאה, פעילות גופנית סדירה, הפחתת רמות הלחץ שלך ושיחה עם הרופא שלך יכולים לעזור לשפר את לחץ הדם שלך.

למידע נוסף, צפה בסרטון זה כיצד לתקן לחץ דם נמוך.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן