דף הבית » המלצת הצוות » כיצד למיין טבלה לפי תאריכים ב-Google Sheets

כיצד למיין טבלה לפי תאריכים ב-Google Sheets

כיצד למיין טבלה לפי תאריכים ב-Google Sheets

מיון טבלאות לפי תאריכים ב-Google Sheets

Google Sheets היא תוכנית גיליונות אלקטרוניים רבת עוצמה המאפשרת לך לארגן ולנתח נתונים. אחת המשימות הנפוצות ביותר שתצטרך לעשות היא מיון טבלה לפי תאריכים. במאמר זה נסקור את יסודות המיון, כמו גם טכניקות מתקדמות יותר למיון לפי מספר עמודות ועוד.

מיון לפי עמודה בודדת

הדרך הפשוטה ביותר למיין טבלה לפי תאריכים היא למיין לפי עמודה אחת. כדי לעשות זאת, לחץ על כותרת העמודה ובחר "מיין א' עד ת' או "מיין ת' עד א' מהתפריט הנפתח. זה ימיין את הטבלה בסדר עולה או יורד, בהתאמה.

מיון לפי מספר עמודות

אם אתה צריך למיין לפי מספר עמודות, תוכל לעשות זאת על ידי בחירת העמודות לפיהן ברצונך למיין. כדי לעשות זאת, לחץ על כותרת העמודה הראשונה, החזק את מקש Shift לחוץ ולאחר מכן לחץ על כותרת העמודה האחרונה. זה יבחר את כל העמודות שביניהם. לאחר מכן, לחץ על הכרטיסייה "נתונים" ובחר "טווח מיון" מהתפריט הנפתח. בתיבת הדו-שיח "טווח מיון", אתה יכול לבחור את העמודות שברצונך למיין לפיהן. ניתן גם לבחור אם למיין בסדר עולה או יורד. לאחר שביצעת את הבחירות שלך, לחץ על "אישור" כדי למיין את הטבלה.

טכניקות מיון מתקדמות

Google Sheets מציע גם כמה טכניקות מיון מתקדמות יותר. לדוגמה, אתה יכול למיין לפי יום בשבוע, חודש או שנה. כדי לעשות זאת, לחץ על כותרת העמודה ובחר "מיין לפי סדר מותאם אישית" מהתפריט הנפתח. בתיבת הדו-שיח "הזמנה מותאמת אישית", אתה יכול לבחור את הסדר לפי רצונך למיין. לדוגמה, אם אתה רוצה למיין לפי יום בשבוע, אתה יכול לבחור "שני, שלישי, רביעי וכו'." מהתפריט הנפתח. לאחר שביצעת את הבחירות שלך, לחץ על "אישור" כדי למיין את הטבלה. אתה יכול גם למיין לפי מספר קריטריונים. לדוגמה, אם ברצונך למיין לפי יום בשבוע ולאחר מכן לפי חודש, תוכל לבחור "יום שני, שלישי, רביעי וכו'." מהתפריט הנפתח הראשון ו"ינואר, פברואר, מרץ וכו'." מהתפריט הנפתח השני.

טיפים למיון טבלאות לפי תאריכים

להלן מספר טיפים שכדאי לזכור בעת מיון טבלאות לפי תאריכים:

  • ודא שהתאריכים הם בפורמט הנכון. אם התאריכים בפורמט שגוי, המיון לא יפעל כהלכה.
  • אם אתה ממיין לפי מספר עמודות, ודא שהעמודות נמצאות בסדר הנכון. לדוגמה, אם אתה ממיין לפי יום בשבוע ולאחר מכן לפי חודש, ודא שעמודת היום בשבוע מופיעה תחילה.
  • אם אתה ממיין לפי מספר קריטריונים, ודא שהקריטריונים נמצאים בסדר הנכון. לדוגמה, אם אתה ממיין לפי יום בשבוע ולאחר מכן לפי חודש, ודא שהקריטריונים של היום בשבוע מופיעים תחילה.
  • אם אתה ממיין לפי מספר קריטריונים, ודא שהקריטריונים הם באותו פורמט. לדוגמה, אם אתה ממיין לפי יום בשבוע ולאחר מכן לפי חודש, ודא ששני הקריטריונים הם באותו פורמט (למשל שני, שלישי, רביעי וכו' או ינואר, פברואר, מרץ וכו').

מיון טבלאות לפי תאריכים ב-Google Sheets הוא דרך פשוטה אך רבת עוצמה לארגן ולנתח נתונים. בעזרת העצות והטכניקות המתוארות במאמר זה, אתה אמור להיות מסוגל למיין במהירות ובקלות את הטבלאות שלך לפי תאריכים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן