דף הבית » חדשות ואירועים אקטואליים » איך עורכים שולחן לשבת

איך עורכים שולחן לשבת

איך עורכים שולחן לשבת

מהי שבת?

השבת היא יום המנוחה היהודי, שנערך משקיעת החמה בשישי ועד השקיעה בשבת. זה הזמן למשפחות להתכנס יחד, לחגוג ולהרהר בשבוע שחלף. ככזה, חשוב לערוך את השולחן בצורה אסתטית ומשמעותית כאחד.

אילו פריטים נחוצים?

בעריכת שולחן לשבת, ישנם מספר פריטים הכרחיים. אלה כוללים כיסוי לחלה, סכין חלה, כוס קידוש, בקבוק יין וצלחת לחלה. בנוסף, נהוג להחזיק פמוט עם שני נרות, מלחייה וצלחת למלח.

כיצד לסדר את הפריטים

כשמסדרים את הפריטים על השולחן, חשוב לזכור את המשמעות מאחורי כל פריט. את כיסוי החלה יש להניח במרכז השולחן, כאשר מעליו את סכין החלה. יש להניח את כוס הקידוש מימין לכיסוי החלה, ואת בקבוק היין משמאל. את הפמוט יש למקם במרכז השולחן, כששני הנרות משני צדדיו. את המלחייה יש להניח מימין לכוס הקידוש, ואת הצלחת למלח יש להניח משמאל לבקבוק היין.

כיסוי חלה

כיסוי החלה הוא בד שמניחים מעל לחם החלה. זוהי תזכורת למן שבני ישראל אכלו במדבר. כיסוי החלה צריך להיות עשוי מחומר שהוא גם אסתטי וגם בעל משמעות.

סכין חלה

סכין החלה משמשת לחיתוך לחם החלה. יש להניחו על גבי כיסוי החלה, כתזכורת לחשיבות הלחם.

גביע לקידוש

כוס הקידוש משמשת להכנת הברכה על היין. יש למקם אותו מימין לכיסוי החלה, כתזכורת לחשיבות היין.

בקבוק יין

יש להניח את בקבוק היין משמאל לכיסוי החלה, כתזכורת לחשיבות היין.

פמוט

את הפמוט יש למקם במרכז השולחן, כששני הנרות משני צדדיו. זוהי תזכורת לחשיבות האור וכניסת השבת.

מלחיה וצלחת

את המלחייה יש להניח מימין לכוס הקידוש, ואת הצלחת למלח יש להניח משמאל לבקבוק היין. זוהי תזכורת לחשיבות המלח ולכניסת השבת.

שאלות ותשובות

ש: מהי המשמעות של הפריטים על השולחן?

ת: לכל פריט על השולחן יש משמעות מיוחדת. כיסוי החלה הוא תזכורת למן שאכלו בני ישראל במדבר. סכין החלה היא תזכורת לחשיבות הלחם. כוס הקידוש היא תזכורת לחשיבות היין. בקבוק היין הוא תזכורת לחשיבות היין. הפמוט והנרות הם תזכורת לחשיבות האור וכניסת השבת. המלחייה והצלחת הם תזכורת לחשיבות המלח ולכניסת השבת.

ש: מאיזה חומר צריך להיות עשוי כיסוי החלה?

ת: כיסוי החלה צריך להיות עשוי מחומר שהוא גם אסתטי וגם בעל משמעות. זה יכול להיות עשוי ממשי, קטיפה או כל חומר אחר שיש לו משמעות מיוחדת עבורך.

סיכום

עריכת שולחן לשבת היא חלק חשוב מהמסורת היהודית. חשוב להעמיד את הפריטים הדרושים על השולחן, ולסדר אותם בצורה אסתטית ומשמעותית כאחד. את כיסוי החלה יש להניח במרכז השולחן, כאשר מעליו את סכין החלה. יש להניח את כוס הקידוש מימין לכיסוי החלה, ואת בקבוק היין משמאל. את הפמוט יש למקם במרכז השולחן, כששני הנרות משני צדדיו. את המלחייה יש להניח מימין לכוס הקידוש, ואת הצלחת למלח יש להניח משמאל לבקבוק היין. לכל פריט על השולחן יש משמעות מיוחדת, ועל כיסוי החלה להיות עשוי מחומר שהוא גם אסתטי וגם בעל משמעות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן