דף הבית » הכי נצפים » איך לתקן טיח מתקלף | שיפוץ ביתי
איך לתקן טיח מתקלף | שיפוץ ביתי

איך לתקן טיח מתקלף | שיפוץ ביתי

מה גורם לקילוף טיח?

טיח הוא חומר נפוץ לקיר ותקרה בבתים ישנים. עם הזמן, הטיח יכול להתחיל להתקלף מהקיר או מהתקרה. זה נגרם בדרך כלל על ידי רטיבות, בין אם מגג דולף או צנרת, או מלחות גבוהה. במקרים מסוימים עלול להינזק חומר הקיר או התקרה הבסיסי, מה שעלול גם לגרום להתקלפות הטיח.

בדוק את הקיר או התקרה

השלב הראשון בתיקון טיח מתקלף הוא בדיקת הקיר או התקרה. חפש כל סימן של נזקי מים, כגון הכתמה או שינוי צבע. אם תמצא, יש לטפל קודם במקור המים.

הסר את טיח הקילוף

לאחר שזיהית את מקור הבעיה, תוכל להתחיל להסיר את הטיח המתקלף. השתמש בשפכטל כדי לגרד בזהירות את הטיח הרופף. הקפידו להרכיב משקפי בטיחות ומסיכת אבק כדי להגן על עצמכם מפני אבק הגבס.

תיקון הקיר או התקרה הבסיסית

לאחר הסרת כל הטיח המתקלף, ניתן לתקן כל נזק לקיר או לתקרה הבסיסיים. אם יש נזקי מים, יש לטפל בהם קודם. ייתכן שיהיה עליך להחליף קיר גבס פגום או לתקן גג או צנרת דולפים.

הכן את המשטח עבור טיח חדש

לאחר תיקון הקיר או התקרה הבסיסיים, ניתן להכין את המשטח לטיח חדש. השתמש במטלית לחה כדי לנקות את המשטח, ולאחר מכן הניחו לו להתייבש לחלוטין. ייתכן שיהיה עליך להשתמש גם בפריימר כדי לאטום את פני השטח לפני יישום הטיח החדש.

מריחת טיח חדש

לאחר הכנת המשטח, ניתן להתחיל ליישם את הטיח החדש. אתה יכול לקנות טיח מעורבב מראש, או שאתה יכול לערבב בעצמך באמצעות טיח של פריז ומים. יש למרוח את הטיח בשכבות דקות, ולהחליק אותו בעזרת כף. הניחו לטיח להתייבש לחלוטין בין השכבות.

גימור

לאחר שהטיח התייבש לחלוטין, ניתן לסיים את העבודה בכמה ליטושים. שיוף את המשטח כדי להחליק אותו, ולאחר מכן השתמש במטלית לחה כדי להסיר אבק. לבסוף, ניתן לצבוע את הקיר או התקרה בשכבת צבע.

טיפים לתיקון טיח מתקלף

  • הקפידו להרכיב משקפי בטיחות ומסיכת אבק בעת הסרת הטיח המתקלף.
  • תקן את כל נזקי המים הבסיסיים לפני יישום טיח חדש.
  • השתמשו בפריימר כדי לאטום את המשטח לפני יישום הטיח החדש.
  • יש למרוח את הטיח בשכבות דקות, ולהניח לייבוש מלא בין שכבה לשכבה.
  • שיוף את המשטח כדי להחליק אותו לפני הצביעה.

תיקון טיח מתקלף יכול להיות עבודה שלוקחת זמן, אך עם הכלים והחומרים הנכונים, תוכלו לבצע את העבודה. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף על גבס.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן