דף הבית » מדריך כללי בתיקון לבד » המדריך המלא: איך לתקן בצק שלא תפח
איך לתקן בצק שלא תפח

המדריך המלא: איך לתקן בצק שלא תפח

בצק הוא חלק חשוב מאוד בכל מאפייה. זה מה שעושה טעם טוב של הלחם. אבל זה לא פשוט להכין בצק בפעם הראשונה. ואם אתה רוצה לאפות כיכר נהדרת, אתה צריך לבצע שלבים רבים שלעתים קרובות מתעלמים מהם.

בצק הוא מרכיב הליבה של הלחם וחשוב לעשות את הבצק נכון על מנת למנוע ממנו להרטב.

הבצק לא תופח טוב כאשר הוא לא מעורבב כמו שצריך או אם יש בו יותר מדי מים. זו יכולה להוות בעיה עבור מאפיות רבות שכן הן צריכות לייצר מגוון רחב של סוגים שונים של לחמים ומאפים. אז איך מתקנים בצק שלא תפח?

הכל מתחיל מערבוב נכון של החומרים. הבצק צריך להיות מעל 90% לחות לפני ערבוב עם קמח, שמן, מלח וכו’, כדי שלא יישארו מים לאחר הוספת המיקסרים. לאחר מכן הוסף מספיק נוזלים (מים) או שמן כדי לוודא שאין כיסי אוויר במיקסרים שלך לפני שתוסיף אותם יחד עם החומרים היבשים שלך. לבסוף, לישה של הבצק במשך 15-20 דקות אמורה לתקן בעיות במבנה הבצק ולהבטיח שהעקביות שלו תישאר טובה לאורך כל חייו.

להלן סרטון כיצד לעשות זאת:

אפשר להוסיף עוד שמרים לבצק שלא תפח

בעבר לא היו שמרים בבצק. הדרך היחידה להוסיף שמרים הייתה להשתמש במכונה שתטחן את השמרים לאבקה. בעזרת הטכנולוגיה נוכל כעת להוסיף שמרים לבצק שלא תפח.

אפשר להוסיף לבצק שלא תפח את הכמות המתאימה של שמרים וכמה כפות מים חמימים לאחר שניסיתם את השמרים הטריים. לשם כך, שלבו את השמרים והמים, הניחו להם לעמוד כ-5 דקות, ולאחר מכן שלבו אותם בבצק.

למידע נוסף לחץ על הסרטון למטה:

כמה זמן הבצק תופח

הבצק הוא מרכיב חשוב מאוד בייצור הלחם. בלעדיו אי אפשר להכין לחם. לוקח זמן עד שהבצק תופח ותהליך זה נקרא “תפיחת בצק”.

נדון כיצד לחשב את זמן התפיחת הבצק בשיטות שונות. נדבר גם על כמה עובדות מעניינות הקשורות לתפיחת הבצק כמו השפעתו על האיכות, חיי המדף וטמפרטורת האפייה.

לבצק חיי מדף קצרים מאוד. לא ניתן לאחסן בצק יותר מכמה ימים. אם אתה רוצה שהבצק שלך יחזיק יותר זמן, אתה צריך לדעת כמה זמן הוא צריך לתפוח לפני שהוא מוכן לאפייה.

הבצק הוא המרכיב החשוב ביותר בלחם. בלעדיו הלחם לא יתפח. הבצק תופח בגלל הטמפרטורה, הלחות והלחות הנכונים של הסביבה.

רוב המתכונים דורשים שהלחם יכפיל את נפחו; בהתאם לטמפרטורה, הלחות בבצק, התפתחות הגלוטן והמרכיבים המשמשים, זה יכול לקחת שעה עד שלוש שעות. באופן כללי, האווירה האידיאלית לתפיחת לחם היא אווירה חמימה ולחה.

איך לגרום לבצק לתפוח מהר יותר

הבצק הוא המרכיב החשוב ביותר בהכנת לחם. בלעדיו, הלחם לא יהיה אכיל. זה חייב לתפוח כדי להיות מוכן לאפייה. אם ברצונכם להפוך אותו מהר יותר, הניחו את הבצק מעל תבנית עם מים חמימים בתנור חמים כדי לזרז את תהליך ההתפחה, או תנו אותו במיקרוגל פעם או פעמיים בעוצמה נמוכה עד 25 שניות.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן