דף הבית » הכי חם » כיצד לתקן דיסק ב-CMD
כיצד לתקן דיסק ב-CMD

כיצד לתקן דיסק ב-CMD

מהי הפקודה chkdsk?

הפקודה chkdsk (קיצור של Check Disk) היא כלי שורת פקודה המשמש לאבחון ותיקון שגיאות דיסק במחשב שבו פועל Windows. הוא סורק את הדיסק לאיתור שגיאות ומנסה לתקן אותן. זה יכול לשמש גם כדי לבדוק את הדיסק עבור סקטורים פגומים, אשכולות אבודים ובעיות אחרות הקשורות לדיסק.

כיצד להפעיל את הפקודה chkdsk

כדי להפעיל את הפקודה chkdsk, פתח את חלון שורת הפקודה. כדי לעשות זאת, הקלד "cmd" בתיבת החיפוש והקש Enter. לאחר שחלון שורת הפקודה נפתח, הקלד "chkdsk" ואחריו אות הכונן של הדיסק שברצונך לבדוק. לדוגמה, אם ברצונך לבדוק את כונן C, הקלד "chkdsk c:" והקש Enter.

בדיקת דיסק לאיתור שגיאות

כאשר אתה מפעיל את הפקודה chkdsk, הוא יבדוק את הדיסק עבור שגיאות ויציג דוח. הדוח יציג את כל השגיאות שנמצאו ואת הצעדים שננקטו כדי לתקן אותן. אם בדיסק יש סקטורים פגומים, הדוח יציג גם את מיקומם של אותם סקטורים.

תיקון דיסק

אם הפקודה chkdsk מוצאת שגיאות כלשהן, היא תנסה לתקן אותן. כדי לעשות זאת, עליך להפעיל את הפקודה chkdsk עם המתג "/f". מתג זה אומר לפקודה לתקן שגיאות שהיא מוצאת. לדוגמה, אם ברצונך לתקן את כונן C, הקלד "chkdsk c: /f" והקש Enter.

בדיקת הדיסק לאיתור סקטורים גרועים

ניתן להשתמש בפקודה chkdsk גם כדי לבדוק את הדיסק עבור סקטורים פגומים. כדי לעשות זאת, עליך להפעיל את הפקודה chkdsk עם המתג "/r". מתג זה אומר לפקודה לבדוק את הדיסק לאיתור סקטורים פגומים ולנסות לשחזר את כל הנתונים שעלולים להיות מאוחסנים בהם. לדוגמה, אם ברצונך לבדוק כונן C עבור סקטורים פגומים, הקלד "chkdsk c: /r" והקש Enter.

בדיקת הדיסק לאיתור אשכולות אבודים

ניתן להשתמש בפקודה chkdsk גם כדי לבדוק את הדיסק לאיתור אשכולות שאבדו. כדי לעשות זאת, עליך להפעיל את הפקודה chkdsk עם המתג "/l". מתג זה אומר לפקודה לבדוק את הדיסק לאיתור אשכולות שאבדו ולנסות לשחזר את כל הנתונים שעלולים להיות מאוחסנים בהם. לדוגמה, אם ברצונך לבדוק את כונן C עבור אשכולות שאבדו, הקלד "chkdsk c: /l" והקש Enter.

בדיקת שגיאות מערכת הקבצים בדיסק

ניתן להשתמש בפקודה chkdsk גם כדי לבדוק את הדיסק עבור שגיאות במערכת הקבצים. כדי לעשות זאת, עליך להפעיל את הפקודה chkdsk עם המתג "/f". מתג זה אומר לפקודה לבדוק את הדיסק עבור שגיאות במערכת הקבצים ולנסות לתקן שגיאות שהיא מוצאת. לדוגמה, אם ברצונך לבדוק שגיאות במערכת הקבצים בכונן C, הקלד "chkdsk c: /f" והקש Enter.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן