דף הבית » טופ 100 » כיצד לארגן תאריכים באקסל

כיצד לארגן תאריכים באקסל

כיצד לארגן תאריכים באקסל

מיון תאריכים באקסל

ארגון נתונים באקסל יכול להיות אתגר, במיוחד כשמדובר בתאריכים. למרבה המזל, לאקסל יש מספר כלים המקלים על מיון וסידור תאריכים. במדריך זה, נסקור את היסודות של מיון תאריכים באקסל, כמו גם כמה טכניקות מתקדמות יותר.

שימוש בתכונת המיון

הדרך הפשוטה ביותר למיין תאריכים ב-Excel היא להשתמש בתכונת המיון. כדי לעשות זאת, בחר את טווח התאים שברצונך למיין ולאחר מכן לחץ על הלחצן מיון וסנן בכרטיסייה בית. פעולה זו תפתח את תיבת הדו-שיח מיון. בתיבת הדו-שיח מיון, בחר את העמודה המכילה את התאריכים. לאחר מכן, בחר עולה או יורד מהתפריט הנפתח מיין על. לבסוף, לחץ על אישור כדי למיין את התאריכים.

עיצוב תאריכים

לפני שתוכל למיין תאריכים באקסל, עליך לוודא שהם מעוצבים כהלכה. כדי לעשות זאת, בחר את טווח התאים שמכיל את התאריכים, ולאחר מכן לחץ על התפריט הנפתח 'פורמט מספר' בכרטיסייה 'בית'. בתפריט הנפתח 'פורמט מספר', בחר באפשרות תאריך. פעולה זו תעצב את התאריכים בטווח שנבחר כתאריכים.

שימוש בעיצוב מותנה

אם אתה רוצה להדגיש תאריכים מסוימים בגיליון האלקטרוני שלך, אתה יכול להשתמש בתכונת העיצוב המותנה של Excel. כדי לעשות זאת, בחר את טווח התאים שמכיל את התאריכים, ולאחר מכן לחץ על הלחצן עיצוב מותנה בכרטיסייה בית. בתיבת הדו-שיח עיצוב מותנה, בחר באפשרות הדגשת כללי תאים. לאחר מכן, בחר באפשרות תאריך התרחשות. לבסוף, בחר את סוג התאריך שברצונך להדגיש (למשל היום, מחר, 7 הימים האחרונים וכו'). לחץ על אישור כדי להחיל את העיצוב.

סינון תאריכים באקסל

בנוסף למיון תאריכים ב-Excel, אתה יכול גם להשתמש בתכונת הסינון כדי למצוא במהירות תאריכים ספציפיים. כדי לעשות זאת, בחר את טווח התאים שמכיל את התאריכים, ולאחר מכן לחץ על כפתור הסינון בלשונית נתונים. פעולה זו תוסיף תפריט נפתח לכל עמודה בטווח שנבחר. כדי לסנן את התאריכים, בחר בתפריט הנפתח בעמודה המכילה את התאריכים, ולאחר מכן בחר באפשרות מסנני תאריכים. פעולה זו תפתח את תיבת הדו-שיח מסנני תאריכים. בתיבת הדו-שיח מסנני תאריכים, בחר את סוג התאריך שברצונך לסנן (למשל היום, מחר, 7 הימים האחרונים וכו'). לאחר מכן, לחץ על אישור כדי לסנן את התאריכים.

שימוש בנוסחאות לסידור תאריכים באקסל

בנוסף למיון וסינון תאריכים באקסל, ניתן גם להשתמש בנוסחאות לסידור תאריכים. לדוגמה, אתה יכול להשתמש בנוסחה DATEVALUE כדי להמיר מחרוזת טקסט לתאריך. אתה יכול גם להשתמש בנוסחת DAYS כדי לחשב את מספר הימים בין שני תאריכים.

שימוש בנוסחת DATEVALUE

הנוסחה DATEVALUE משמשת להמרת מחרוזת טקסט לתאריך. כדי להשתמש בנוסחה זו, הזן את מחרוזת הטקסט בתא, ולאחר מכן הזן את הנוסחה הבאה בתא אחר:=DATEVALUE(cell_reference)החלף cell_reference בתא המכיל את מחרוזת הטקסט. פעולה זו תמיר את מחרוזת הטקסט לתאריך.

שימוש בנוסחת DAYS

הנוסחה DAYS משמשת לחישוב מספר הימים בין שני תאריכים. כדי להשתמש בנוסחה זו, הזן את תאריך ההתחלה לתוך תא, ולאחר מכן הזן את הנוסחה הבאה לתא אחר:=DAYS(end_date, start_date)החלף את תאריך ההתחלה ואת תאריך ההתחלה בתאים המכילים את התאריכים. זה יחשב את מספר הימים בין שני התאריכים.

סיכום

סידור תאריכים באקסל יכול להיות אתגר, אבל עם הכלים והטכניקות הנכונות, זה לא חייב להיות. במדריך זה, כיסינו את היסודות של מיון, עיצוב, סינון ושימוש בנוסחאות לסידור תאריכים באקסל. למידע נוסף, אתה יכול לבדוק את ויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן