דף הבית » מידע מקצועי » איך מסדרים שש בש

איך מסדרים שש בש

איך מסדרים שש בש

מה זה שש בש?

שש בש הוא משחק לוח עתיק ששיחק במשך מאות שנים. זהו משחק לשני שחקנים הכולל אסטרטגיה ומזל. מטרת המשחק היא להזיז את כל הכלים שלך סביב הלוח ומחוץ ללוח לפני שהיריב שלך עושה זאת. המשחק משוחק על לוח המחולק לארבעה רביעיות, כל אחד עם שש נקודות. הכלים, הנקראים דמקה, מועברים על הלוח בהתאם להטלת הקוביות.

איך לסדר את החלקים

לפני שתוכל להתחיל לשחק שש בש, עליך לסדר את הכלים על הלוח. יש לסדר את החלקים בצורה הבאה:

עמדת המוצא

עמדת ההתחלה זהה עבור שני השחקנים. לכל שחקן יש חמישה עשר דמקה, המחולקים לשתי קבוצות של שבע ושתי קבוצות של שניים. שבע הדמקות ממוקמות על שש הנקודות הקרובות לשחקן, ושתי הדמקות ממוקמות על שתי הנקודות הרחוקות ביותר מהשחקן.

האמצע של המועצה

באמצע הלוח מתרחשת הפעולה. זה המקום שבו השחקנים מעבירים את הדמקה שלהם על הלוח. אמצע הלוח מחולק לארבעה חלקים, כל אחד עם שלוש נקודות. הנקודות ממוספרות מאחת עד שש, והדמקה ממוקמת על הנקודות באותו סדר כמו המספרים.

מועצת הבית

לוח הבית הוא החלק האחרון של הלוח. זה המקום שבו השחקנים מזיזים את הדמקה שלהם מהלוח. לוח הבית מחולק לארבעה חלקים, כל אחד עם שש נקודות. הנקודות ממוספרות מאחת עד שש, והדמקה ממוקמת על הנקודות באותו סדר כמו המספרים.

הגדרת המשחק

לאחר שהכלים מסודרים על הלוח, המשחק מוכן להתחיל. השחקנים מגלגלים בתורות את הקוביות ומזיזים את הדמקה שלהם על הלוח. השחקן הראשון שהזיז את כל הדמקה שלו מהלוח הוא המנצח.

מטיל את הקוביות

הצעד הראשון במשחק שש בש הוא להטיל את הקוביות. השחקן שמגלגל את המספר הגבוה ביותר הולך ראשון. לאחר מכן השחקן מזיז את הדמקה שלו לפי המספרים שעל הקוביות.

הזזת הדמקה

לאחר הטלת הקוביות, השחקן יכול להזיז את הדמקה שלו על הלוח. השחקן יכול להזיז דמקה אחת את מספר הרווחים שצוין בקובייה, או שהוא יכול להזיז שני דמקה מחצית ממספר הרווחים שמצוין בקובייה. השחקן יכול גם להזיז דמקה אחת את מלוא הרווחים שמצוין על ידי הקוביות, ולאחר מכן להזיז דמקה נוספת את מספר הרווחים הנותר.

לקיחת בודק של יריב

אם שחקן נוחת על נקודה שנכבשה על ידי דמקה של היריב, הדמקה של היריב מורידה מהלוח ומונחת בלוח הביתי של השחקן. זה נקרא "מכה" ואז השחקן יכול להעביר את אחד הדמקה שלו לנקודה.

סיכום

שש בש הוא משחק מרגש שדורש אסטרטגיה ומזל. כדי לשחק את המשחק, תחילה יש לסדר את הכלים על הלוח. לאחר מכן, השחקנים מגלגלים בתורות את הקוביות ומזיזים את הדמקה שלהם על הלוח. השחקן הראשון שהזיז את כל הדמקה שלו מהלוח הוא המנצח. למידע נוסף על איך לשחק שש בש, בדוק את הסרטון הזה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן