דף הבית » הכי נצפים » איך לארגן משחק שש בש

איך לארגן משחק שש בש

איך לארגן משחק שש בש

מה זה שש בש?

שש בש הוא משחק לוח עתיק שקיים כבר מאות שנים. זהו משחק של שני שחקנים הכולל קוביות, לוח וכלים. מטרת המשחק היא להיות השחקן הראשון שיזיז את כל הכלים שלו מהלוח. המשחק משוחק על לוח המחולק לארבעה רביעיות, שכל אחד מכיל שש נקודות. שחקנים מגלגלים בתורו קוביות ומזיזים את הכלים שלהם על הלוח.

הקמת הלוח

לפני שתוכל להתחיל לשחק שש בש, עליך להגדיר את הלוח. הלוח צריך להיות ממוקם בין שני השחקנים, כשהרבעים זה מול זה. לכל שחקן צריכים להיות 15 כלים, שלרוב מכונים דמקה. יש להניח את הכלים על הלוח בסדר הבא: שני חלקים על ה-24 נקודות, חמישה חלקים על ה-13 נקודות, שלוש כלים על ה-8 נקודות וחמש כלים על ה-6 נקודות.

הקוביות

לאחר הקמת הלוח, יש להניח את הקוביות במרכז הלוח. כל שחקן מטיל את הקוביות בתורו. השחקן שמגלגל את המספר הגבוה ביותר הולך ראשון. השחקן שהולך ראשון מכונה "המנהיג".

הזזת החתיכות

לאחר שהמנהיג הטיל את הקוביות, הם יכולים להזיז את הכלים שלהם על הלוח. המספר על הקוביות מציין כמה חללים השחקן יכול להזיז את הכלים שלו. לדוגמה, אם המנהיג מגלגל חמישייה, הוא יכול להזיז חלק אחד חמישה חללים, או שני חלקים שניים ושלושה חללים, או כל שילוב אחר שמצטבר לחמישה. החלקים יכולים לנוע רק בכיוון השעון.

מכה וחסימה

כאשר שחקן מעביר את הכלי שלו לנקודה שתפוסה על ידי הכלי של היריב, הכלי של היריב "נפגע" ויש להסירו מהלוח. לאחר מכן השחקן יכול להעביר את הכלי שלו לנקודה שנכבשה על ידי הכלי של היריב. זה ידוע בתור "מכה". היריב יכול גם להעביר את הכלי שלו לנקודה שתפוסה על ידי הכלי של השחקן, המכונה "חסימה".

מנצח את המשחק

מטרת המשחק היא להיות השחקן הראשון שיזיז את כל הכלים שלו מהלוח. השחקן שעושה זאת מוכרז כמנצח. המשחק יכול גם להסתיים בתיקו אם שני השחקנים אינם מסוגלים להזיז אף אחד מהכלים שלהם מהלוח.

שאלות ותשובות

ש: מה מטרת המשחק?

ת: מטרת המשחק היא להיות השחקן הראשון שיזיז את כל הכלים שלו מהלוח.

ש: כמה חלקים יש לכל שחקן?

ת: לכל שחקן יש 15 כלים, המכונה בדרך כלל דמקה.

ש: מה קורה כאשר שחקן מעביר את הכלי שלו לנקודה שתפוסה על ידי הכלי של היריב?

ת: כאשר שחקן מעביר את הכלי שלו לנקודה שתפוסה על ידי הכלי של היריב, הכלי של היריב "נפגע" ויש להסירו מהלוח. לאחר מכן השחקן יכול להעביר את הכלי שלו לנקודה שנכבשה על ידי הכלי של היריב. זה ידוע בתור "מכה".

ש: איך נגמר המשחק?

ת: המשחק יכול להסתיים בניצחון לאחד השחקנים אם הם הראשונים להזיז את כל הכלים שלהם מהלוח. המשחק יכול גם להסתיים בתיקו אם שני השחקנים אינם מסוגלים להזיז אף אחד מהכלים שלהם מהלוח.

סיכום

שש בש הוא משחק מרגש ומהנה ששחקנים בכל הגילאים יכולים ליהנות ממנו. זה קל ללמידה ויכול לספק שעות של בידור. כדי להתחיל, כל מה שאתה צריך לעשות הוא להקים את הלוח, להטיל את הקוביות ולהתחיל להזיז את הכלים שלך על הלוח. עם קצת תרגול, בקרוב תהיה אמן המשחק.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן