דף הבית » חדשות ואירועים אקטואליים » איך אפשר לתקן פזילה?
איך אפשר לתקן פזילה?

איך אפשר לתקן פזילה?

מה זה פזילה?

פזילה, המכונה גם פזילה, היא מצב בו העיניים אינן מסתכלות לאותו כיוון. זהו מצב עיניים שכיח בילדים, אך יכול להשפיע גם על מבוגרים. פזילה יכולה להיות קבועה או לסירוגין, ויכולה להשפיע על אחת או שתי העיניים. במקרים מסוימים, העין הפגועה עשויה להסתובב פנימה, בעוד שבמקרים אחרים, היא עשויה לפנות החוצה. פזילה עלולה לגרום לבעיות ראייה, כגון ראייה כפולה, ועלולה להשפיע על התפתחות הראייה הדו-עינית.

איך אפשר לתקן פזילה?

ניתן לתקן פזילה באמצעות מגוון טיפולים, בהתאם לגורם ולחומרת המצב. הטיפולים הנפוצים ביותר כוללים:

  • תרגילי עיניים: תרגילי עיניים יכולים לעזור לחזק את שרירי העיניים ולשפר את יישור העיניים. תרגילים אלו יכולים להתבצע בבית או בעזרת אופטומטריסט.
  • משקפיים: הרכבת משקפיים יכולה לעזור לשפר את הראייה ולהפחית את כמות העומס על שרירי העיניים. זה יכול לעזור לשפר את יישור העיניים.
  • ניתוח: במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח לתיקון פזילה. זה כרוך במיקום מחדש של שרירי העיניים כדי לשפר את יישור העיניים.

תרגילי עיניים

תרגילי עיניים יכולים לעזור לחזק את שרירי העיניים ולשפר את יישור העיניים. תרגילים אלו יכולים להתבצע בבית או בעזרת אופטומטריסט. כמה תרגילי עיניים נפוצים כוללים:

  • כיסוי וחשיפה של העיניים: זה כרוך בכיסוי עין אחת ולאחר מכן חשיפה שלה, ולאחר מכן חזרה בעין השנייה.
  • התמקדות באובייקט מרוחק: זה כרוך בהתמקדות באובייקט מרוחק למשך מספר שניות ולאחר מכן מבט הצידה.
  • מעקב אחר עצם נע: זה כולל מעקב אחר עצם נע, כגון עט, עם העיניים.

משקפיים

הרכבת משקפיים יכולה לעזור לשפר את הראייה ולהפחית את כמות העומס על שרירי העיניים. זה יכול לעזור לשפר את יישור העיניים. ניתן להשתמש במשקפיים גם לתיקון שגיאות שבירה, כגון קוצר ראייה או רוחק ראייה, שיכולות לתרום לפזילה.

סיכום

פזילה היא מצב עיניים שכיח שיכול להשפיע על אחת או שתי העיניים. זה יכול לגרום לבעיות ראייה ויכול להשפיע על התפתחות הראייה הדו-עינית. ניתן לתקן פזילה באמצעות מגוון טיפולים, כגון תרגילי עיניים, משקפיים וניתוחים. אם יש לך או לילדך פזילה, חשוב להתייעץ עם אופטומטריסט לאבחון ותוכנית טיפול נכונה.

למידע נוסף, צפהבסרטון זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן