דף הבית » עשרת הגדולים » כיצד לתקן מחשב לנובו שלא נדלק
כיצד לתקן מחשב לנובו שלא נדלק

כיצד לתקן מחשב לנובו שלא נדלק

בדוק את ספק הכוח

הסיבה השכיחה ביותר לכך שמחשב לנובו לא נדלק היא אספקת חשמל פגומה. אם המחשב שלך לא נדלק, בדוק את ספק הכוח וודא שהוא מחובר היטב לשקע החשמל ולספק הכוח עצמו. אם ספק הכוח אינו מחובר היטב, ייתכן שזו הסיבה לכך שהמחשב שלך לא נדלק.

בדוק את הסוללה

אם מחשב Lenovo שלך אינו נדלק, ייתכן שתרצה גם לבדוק את הסוללה. אם הסוללה אינה מחוברת היטב למחשב הנייד, ייתכן שהיא לא תוכל להפעיל את המכשיר. כדי לבדוק את הסוללה, הסר את הסוללה מהמחשב הנייד ובדוק אותה לאיתור סימנים גלויים של נזק. אם נראה שהסוללה במצב תקין, חבר אותה מחדש ונסה להפעיל שוב את המחשב הנייד.

אפס את ה-CMOS

אם ספק הכוח והסוללה שניהם במצב טוב, ייתכן שיהיה עליך לאפס את ה-CMOS. ה-CMOS (Complementary Metal Oxide Semiconductor) הוא שבב בלוח האם המאחסן את הגדרות המערכת. אם ה-CMOS פגום או לא מעודכן, זה עלול לגרום למחשב לא להידלק. כדי לאפס את ה-CMOS, יהיה עליך לפתוח את המחשב ולאתר את סוללת ה-CMOS. לאחר שאיתרתם את סוללת ה-CMOS, הסר אותה והמתן מספר דקות לפני שתחבר אותה מחדש. לאחר שסוללת ה-CMOS מתחברת מחדש, נסה להפעיל את המחשב שוב.

בדוק את לוח האם

אם ספק הכוח, הסוללה וה-CMOS כולם במצב טוב, ייתכן שיהיה עליך לבדוק את לוח האם. אם לוח האם פגום או לא תקין, זה עלול לגרום למחשב לא להידלק. כדי לבדוק את לוח האם, יהיה עליך לפתוח את המחשב ולבדוק אותו לאיתור סימני נזק גלויים. אם נראה שלוח האם במצב טוב, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותו.

בדוק את הכונן הקשיח

אם לוח האם במצב תקין, ייתכן שיהיה עליך לבדוק את הכונן הקשיח. אם הכונן הקשיח פגום או לא תקין, זה עלול לגרום למחשב לא להידלק. כדי לבדוק את הכונן הקשיח, יהיה עליך לפתוח את המחשב ולבדוק אותו לאיתור סימני נזק גלויים. אם נראה שהכונן הקשיח במצב תקין, ייתכן שיהיה עליך להחליף אותו.

החלף את ספק הכוח

אם ספק הכוח אינו מחובר היטב, ייתכן שזו הסיבה לכך שהמחשב שלך לא נדלק. כדי להחליף את ספק הכוח, יהיה עליך לפתוח את המחשב ולאתר את ספק הכוח. לאחר שאיתרת את ספק הכוח, הסר אותו והחלף אותו בחדש. לאחר החלפת ספק הכוח, נסה להפעיל את המחשב שוב.

שלב תיאור
בדוק את ספק הכוח ודא שספק הכוח מחובר היטב לחשמל.
בדוק את הסוללה ודא שהסוללה מחוברת היטב למחשב הנייד.
אפס את ה-CMOS הסר את סוללת ה-CMOS והמתן מספר דקות לפני שתחבר אותה מחדש.
בדוק את לוח האם בדוק את לוח האם לאיתור סימנים גלויים של נזק.
בדוק את הכונן הקשיח בדוק את הכונן הקשיח לאיתור סימנים גלויים של נזק.
החלף את ספק הכוח הסר את ספק הכוח והחלף אותו בחדש.

אם ביצעת את השלבים שלמעלה ומחשב Lenovo שלך עדיין לא נדלק, ייתכן שתצטרך לקחת אותו למרכז שירות לאבחון נוסף. הטכנאים במוקד השירות יוכלו לאבחן את הבעיה ולספק לכם מענה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן