דף הבית » הכי נצפים » כיצד לתקן לוח אם שלא נדלק
כיצד לתקן לוח אם שלא נדלק

כיצד לתקן לוח אם שלא נדלק

בדוק את ספק הכוח

השלב הראשון בפתרון בעיות בלוח אם שלא נדלק הוא לבדוק את אספקת החשמל. ודא שספק הכוח מחובר לשקע תקין ושמתג ההפעלה בגב ספק הכוח נמצא במצב "מופעל". אם ספק הכוח אינו פועל, ייתכן שיהיה צורך להחליף אותו.

בדוק את החיבורים

השלב הבא הוא לבדוק את כל החיבורים בין לוח האם לשאר הרכיבים. ודא שכל הכבלים מחוברים היטב ושאין חוטים רופפים. בנוסף, בדוק שכל הרכיבים מחוברים היטב ללוח האם.

בדוק את הגדרות ה-BIOS

אם אספקת החשמל והחיבורים כולם תקינים, השלב הבא הוא לבדוק את הגדרות ה-BIOS. ודא שה-BIOS מוגדר להגדרות הנכונות עבור החומרה. בנוסף, בדוק שסדר האתחול מוגדר כהלכה ושהכונן הקשיח נבחר כהתקן האתחול.

אפס את ה-CMOS

אם הגדרות ה-BIOS נכונות, השלב הבא הוא איפוס ה-CMOS. ניתן לעשות זאת על ידי הסרת סוללת CMOS ואז החלפתה לאחר מספר דקות. זה יאפס את הגדרות ה-BIOS לערכי ברירת המחדל שלהן.

בדוק את לוח האם

אם כל השלבים שלעיל נכשלים, השלב הבא הוא לבדוק את לוח האם אם יש סימנים לנזק פיזי. בדוק אם יש קבלים בולטים או דולפים, כמו גם כל סימן אחר של נזק פיזי. אם לוח האם פגום, ייתכן שיהיה צורך להחליף אותו.

נסה ספק כוח אחר

אם לוח האם אינו פגום, השלב הבא הוא לנסות ספק כוח אחר. אם לוח האם עדיין לא נדלק, ייתכן שזה סימן לאספקת חשמל פגומה.

החלף את לוח האם

אם כל השלבים שלעיל נכשלים, המוצא האחרון הוא להחליף את לוח האם. זה צריך להיעשות רק אם כל שאר שלבי פתרון הבעיות מוצו. למידע נוסף על איך להחליף לוח אם, עיין במאמר זה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן