דף הבית » המלצת הצוות » כיצד לתקן חוסר בקולטני צבע עיניים
כיצד לתקן חוסר בקולטני צבע עיניים

כיצד לתקן חוסר בקולטני צבע עיניים

מה גורם למחסור בקולטני צבע עיניים?

מחסור בקולטני צבע עיניים נגרם ממוטציה גנטית המשפיעה על הקונוסים בעיניים. הקונוסים אחראים על זיהוי הצבע, וכאשר הם אינם מתפקדים כראוי, האדם אינו מסוגל לראות צבעים. מצב זה נראה לרוב אצל אנשים עם לבקנות, אך הוא יכול להופיע גם אצל אנשים שאין להם לבקנות.

מהם התסמינים של מחסור בקולטני צבע עיניים?

אנשים עם חוסר בקולטני צבע עיניים עלולים להיתקל בקושי להבחין בין צבעים. הם עשויים גם להתקשות לראות בתנאי תאורה חלשה, מכיוון שהקונוסים אינם פועלים כראוי. בנוסף, הם עשויים להתקשות לראות באור בהיר, מכיוון שהקונוסים אינם מסוגלים לזהות את הצבעים בצורה נכונה.

כיצד מטפלים בחוסר בקולטני צבע עיניים?

כיום אין תרופה למחסור בקולטני צבע עיניים, אך ישנם טיפולים שיכולים לעזור לשפר את יכולתו של האדם לראות צבעים. הטיפול הנפוץ ביותר הוא שימוש בעדשות כהות. עדשות אלו נועדו לסנן צבעים מסוימים, מה שמאפשר לאדם להבחין טוב יותר בין צבעים. בנוסף, תרופות מסוימות עשויות להירשם כדי לעזור לשפר את יכולתו של האדם לראות צבעים.

עדשות כהות

עדשות כהות הן סוג של משקפיים שנועדו לסנן צבעים מסוימים, מה שמאפשר לאדם להבחין טוב יותר בין הצבעים. עדשות אלו זמינות במגוון צבעים וניתן להתאים אותן לצרכיו של האדם. בנוסף, ניתן להרכיב עדשות אלו עם משקפי מרשם או עדשות מגע.

תרופות

ניתן לרשום תרופות מסוימות כדי לעזור לשפר את יכולתו של האדם לראות צבעים. תרופות אלו נועדו לעורר את הקונוסים בעיניים, ולאפשר להם לזהות טוב יותר צבעים. בנוסף, תרופות אלו עשויות לסייע בשיפור הראייה של האדם בתנאי תאורה חלשה.

כִּירוּרגִיָה

במקרים מסוימים, ניתן להמליץ על ניתוח כדי לעזור לשפר את יכולתו של האדם לראות צבעים. ניתוח מסוג זה ידוע כניתוח החלפת קונוס, והוא כולל החלפת קונוסים בעיניים במלאכותיים. סוג זה של ניתוח מומלץ בדרך כלל לאנשים עם מקרים חמורים של חוסר בקולטני צבע עיניים.

שינויים באורח החיים

ביצוע שינויים מסוימים באורח החיים יכול גם לעזור לשפר את היכולת של האדם לראות צבעים. שינויים אלה כוללים הימנעות מאורות בהירים, מרכיבים משקפי שמש בחוץ ואכילת תזונה בריאה. בנוסף, מנוחה רבה והימנעות ממתח יכולים גם לעזור לשפר את יכולתו של האדם לראות צבעים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן