דף הבית » המלצת הצוות » כיצד לתקן דיסק שרוט
כיצד לתקן דיסק שרוט

כיצד לתקן דיסק שרוט

מהו דיסק שרוט?

דיסק שרוט הוא סוג של התקן אחסון מדיה שניזוק משריטות על פני השטח שלו. השריטות יכולות להיגרם מטיפול לא נכון, אחסון לא תקין, או אפילו מהסביבה. ניתן למצוא דיסקים שרוטים בתקליטורים, תקליטורי DVD, תקליטורי Blu-ray וסוגים אחרים של מדיה אופטית.

כיצד לתקן דיסק שרוט

תיקון דיסק שרוט דורש כמה שלבים וכלים נכונים. להלן מדריך שלב אחר שלב כיצד לתקן דיסק שרוט:

שלב 1: נקה את הדיסק

השלב הראשון בתיקון דיסק שרוט הוא לנקות אותו. השתמש במטלית רכה נטולת מוך כדי לנגב בעדינות כל לכלוך או אבק מהדיסק. הקפד להשתמש בתנועה מעגלית בעת ניקוי הדיסק.

שלב 2: מרחו תרכובת פוליש

לאחר שהדיסק נקי, מרחו תרכובת ליטוש על האזור השרוט. זה יעזור למלא את השריטות ולהפוך אותן לפחות בולטות. הקפידו להשתמש בתרכובת פוליש שתוכננה במיוחד לסוג הדיסק שאתם מתקנים.

שלב 3: צחצח את הדיסק

לאחר מריחת תרכובת הליטוש, השתמש במטלית רכה כדי לשפשף את הדיסק. זה יעזור למלא עוד יותר את השריטות ולהפוך אותן לפחות בולטות. הקפד להשתמש בתנועה מעגלית בעת ליטוש הדיסק.

שלב 4: בדוק את הדיסק

לאחר שהדיסק עבר ניקוי, ליטוש והברקה, הגיע הזמן לבדוק אותו. הכנס את הדיסק להתקן תואם ובדוק אם עדיין ניתן לשחק בו. אם הדיסק עדיין ניתן להשמעה, התיקון הצליח.

כלים וחומרים דרושים

יש צורך בכלים ובחומרים הבאים לתיקון דיסק שרוט:

כלי/חומר מַטָרָה
בד רך ונטול מוך ניקוי הדיסק
מתחם פוליש מילוי שריטות
בד רך משפשף את הדיסק
מכשיר תואם בדיקת הדיסק

סיכום

תיקון דיסק שרוט הוא תהליך פשוט יחסית שניתן לעשות עם הכלים והחומרים הנכונים. עם קצת סבלנות והטכניקות הנכונות, אפשר לתקן דיסק שרוט ולהפוך אותו לנגן שוב.

למידע נוסף על איך לתקן דיסק שרוט, בקר בדף ויקיפדיה .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן