דף הבית » עשרת הגדולים » כיצד לתקן את השבר במחשבון

כיצד לתקן את השבר במחשבון

כיצד לתקן את השבר במחשבון

מה זה שבר?

שבר הוא ביטוי מתמטי המייצג חלק משלם. הוא כתוב כמונה על פני מכנה, כאשר המונה מייצג את מספר החלקים והמכנה מייצג את המספר הכולל של החלקים במכלול. לדוגמה, השבר 1/2 מייצג חלק אחד מתוך שני חלקים, או חצי מהשלם. שברים משמשים בתחומים רבים של מתמטיקה, כולל אלגברה, גיאומטריה וחשבון.

כיצד להשתמש במחשבון כדי לפתור שברים

שימוש במחשבון לפתרון שברים הוא דרך מצוינת לפתור במהירות ובדייקנות בעיות מתמטיות. לרוב המחשבונים יש מפתח שברים שניתן להשתמש בו כדי להזין שברים. כדי להזין שבר, פשוט הקלידו את המונה, ואחריו את מפתח השבר, ואחריו המכנה. לדוגמה, כדי להזין את השבר 1/2, תקליד "1", ואחריו מקש השבר, ואחריו "2". לאחר הזנת השבר, המחשבון יציג את התוצאה. בהתאם לסוג המחשבון, התוצאה עשויה להיות מוצגת בתור עשרוני, מספר מעורב או שבר. אם התוצאה מוצגת בתור עשרוני, אתה יכול להשתמש במקש "המר לשבר" של המחשבון כדי להמיר את העשרוני לשבר.

סוגי מחשבונים

ישנם מספר סוגים שונים של מחשבונים זמינים, לכל אחד יתרונות וחסרונות משלו. הסוגים הנפוצים ביותר של מחשבונים הם מחשבונים מדעיים, מחשבוני גרפים ומחשבונים בסיסיים.

מחשבונים מדעיים

מחשבונים מדעיים הם הסוג החזק ביותר של מחשבונים ומיועדים לחישובים מתמטיים מתקדמים. הם מסוגלים לבצע חישובים מורכבים, כגון פתרון משוואות ורישום גרפים. הם גם מסוגלים לבצע חישובים עם שברים.

מחשבוני גרפים

מחשבוני גרפים מיועדים לשרטוט גרפים ולביצוע חישובים עם שברים. הם מסוגלים לבצע חישובים מורכבים, כגון פתרון משוואות ורישום גרפים.

מחשבונים בסיסיים

מחשבונים בסיסיים הם הסוג הפשוט ביותר של מחשבון והם מיועדים לחישובים בסיסיים, כגון חיבור, חיסור, כפל וחילוק. הם אינם מסוגלים לבצע חישובים עם שברים.

השוואה מהירה

סוג מחשבון יכולות
מַדָעִי חישובים מורכבים, שברים
גרפים שרטוט גרפים, שברים
בסיסי חישובים בסיסיים, ללא שברים

כשמדובר בפתרון שברים, סוג המחשבון שבו תשתמש יהיה תלוי במורכבות הבעיה. לשברים פשוטים יספיק מחשבון בסיסי. עבור שברים מורכבים יותר, ייתכן שיהיה צורך במחשבון מדעי או גרפי.

סיכום

תיקון שברים במחשבון הוא תהליך פשוט שניתן לבצע במהירות ובדייקנות. בהתאם לסוג המחשבון שבו אתה משתמש, ייתכן שיהיה עליך להשתמש במקש השבר או במקש "המר לשבר" כדי לקבל את התוצאה הנכונה. חשוב לזכור כי מחשבונים בסיסיים אינם מסוגלים לבצע חישובים עם שברים, כך שאם אתם עוסקים בשברים מורכבים, תצטרכו להשתמש במחשבון מדעי או גרפי. למידע נוסף על אופן השימוש במחשבון כדי לפתור שברים, עיין בסרטון הדרכה זה.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן