דף הבית » רק אצלנו » כיצד לתקן את הפטיש – למד כיצד לטפל ולמנוע את האמרטו
כיצד לתקן את הפטיש - למד כיצד לטפל ולמנוע את האמרטו

כיצד לתקן את הפטיש – למד כיצד לטפל ולמנוע את האמרטו

מה זה האמרטו?

האמרטו הוא מצב שכיח בכף הרגל שבו אחת או יותר מהבהונות הופכות לכפופות לצמיתות במצב דמוי טופר. זה בדרך כלל משפיע על הבוהן השנייה, השלישית או הרביעית ויכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, נעילת נעליים לא מתאימות או חבלה או זיהום בבוהן. האמרטו יכול להיות כואב ולהגביל את הניידות שלך, לכן חשוב לפנות לטיפול בהקדם האפשרי.

איך לטפל בהמרטו

הדרך הטובה ביותר לטפל באצבע הפטיש היא לטפל בגורם הבסיסי. אם הסיבה היא נעליים לא מותאמות, עבור לנעליים שמתאימות כמו שצריך ויש להן הרבה מקום לאצבעות. ייתכן שיהיה עליך גם ללבוש מכנס נעליים או אורטוטי כדי לספק ריפוד ותמיכה נוספים. אם הסיבה היא פציעה או זיהום, הרופא שלך עשוי להמליץ על אנטיביוטיקה או תרופות אחרות לטיפול במצב. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך בניתוח כדי לתקן את העיוות.

טיפולים לא כירורגיים

הרופא שלך עשוי להמליץ על טיפולים לא ניתוחיים כדי להקל על הכאב ואי הנוחות הקשורים לאצבע הפטיש. טיפולים אלו עשויים לכלול: – נעילת נעליים עם קופסת אצבעות רחבה כדי לתת יותר מקום לאצבעות. – לבישת רפידות אצבעות או אורתוטיקה כדי לרפד את הבוהן הפגועה. – ביצוע תרגילים למתיחה וחיזוק שרירי הבוהן. – מריחת קרח להפחתת נפיחות. – נטילת משככי כאבים ללא מרשם, כגון איבופרופן או פרצטמול.

טיפולים כירורגיים

אם טיפולים לא ניתוחיים אינם מספקים הקלה, הרופא שלך עשוי להמליץ על ניתוח לתיקון העיוות. סוג הניתוח יהיה תלוי בחומרת המצב. – ניתוח פרקים: הליך זה כולל הסרת חלק מהעצם בבוהן הפגועה כדי ליישר אותה. – העברת גידים: הליך זה כולל העברת הגיד מהבוהן הפגועה לבוהן סמוכה כדי לעזור ליישר את הבוהן. – היתוך: הליך זה כולל איחוי שתי עצמות או יותר יחד כדי ליישר את הבוהן.

מניעת האמרטו

הדרך הטובה ביותר למנוע את האצבע היא לנעול נעליים שמתאימות כמו שצריך. ודא שלנעליים יש הרבה מקום לאצבעות הרגליים שלך ואל תצבוט או תשפשף בהן. הימנע מנעלי עקב או נעליים מחודדות, מכיוון שאלו עלולות להפעיל לחץ נוסף על בהונותיך. אם יש לך מחלות כלשהן בכף הרגל, כגון בוניונים או תירס, פנה לרופא שלך לקבלת טיפול. תנאים אלה יכולים להוביל לאצבע האמר אם אינם מטופלים. כדאי גם להימנע מפעילויות הגורמות לעומס נוסף על בהונות הרגליים, כגון ריצה או קפיצה. אם יש לך סוכרת, הקפד לבדוק את כפות הרגליים שלך באופן קבוע לאיתור סימנים של אצבע פוטיש או מצבי כף רגל אחרים. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול לעזור למנוע את האצבעות ולשמור על בריאות הרגליים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן