דף הבית » טופ 100 » כיצד לסדר עצים לחימום

כיצד לסדר עצים לחימום

. כיצד לסדר עצים לחימום

כיצד לסדר עצים לחימום

עץ הוא מקור חום מצוין וניתן להשתמש בו כדי לחמם את הבית בצורה יעילה וחסכונית. עם זאת, חשוב לדעת לסדר עצים לחימום על מנת להפיק ממנו את המקסימום. במאמר זה נדון בסוגי העץ השונים, הדרך הטובה ביותר לערום אותו ועוד.

סוגי עץ

סוג העץ בו תשתמשו לחימום יהיה תלוי בסוג מערכת החימום שיש לכם. לדוגמה, אם יש לך תנור עצים, תצטרך להשתמש בעצים קשים כגון אלון, אפר או היקורי. עצים רכים כגון אורן וארז אינם מומלצים עבור תנורי עצים מכיוון שהם מייצרים יותר קריאוזוט, שעלול להיות מסוכן.

ערימת העץ

לאחר שבחרתם את סוג העץ בו תשתמשו, חשוב לערום אותו בצורה נכונה. הדרך הטובה ביותר לערום עצים היא בתבנית צולבת, כאשר בולי העץ מתחלפים בכיוון. זה יאפשר זרימת אוויר טובה יותר, שתעזור לאש לבער ביעילות רבה יותר. כמו כן, חשוב לוודא שהבולים אינם מוערמים בצורה הדוקה מדי, מכיוון שהדבר עלול להגביל את זרימת האוויר.

השוואה מהירה

סוג עץ הכי טוב בשביל
עץ קשה תנורי עצים
עץ רך לא מומלץ לתנורי עצים

שיקולים אחרים

כאשר מסדרים עצים לחימום, חשוב להקפיד שהעץ יבשים. עץ רטוב לא יישרף בצורה יעילה ויכול לייצר יותר עשן. כמו כן, חשוב להקפיד שהבולי עץ לא יהיו גדולים מדי, שכן הדבר עלול להקשות על שריפת האש באופן שווה. כמו כן, חשוב להקפיד על אחסון העץ במקום יבש, הרחק מלחות. אם העץ מאוחסן באזור לח, הוא עלול להתעבש ולא ישרף בצורה יעילה.

סיכום

סידור עצים לחימום הוא חלק חשוב בהפקת המרב מתנור העצים שלכם. חשוב לבחור את סוג העץ המתאים, לערום אותו בצורה נכונה ולוודא שהוא יבש ומאוחסן במקום יבש. על ידי ביצוע העצות האלה, אתה יכול להבטיח שתנור העצים שלך עובד בצורה יעילה ככל האפשר. למידע נוסף על איך לארגן עצים לחימום, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב .

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן