דף הבית » הכי מדובר » כיצד למדוד לחץ דם באמצעות סרטון שרוול

כיצד למדוד לחץ דם באמצעות סרטון שרוול

כיצד למדוד לחץ דם באמצעות סרטון שרוול

מהו לחץ דם?

לחץ דם הוא כוח הדם שדוחף את דפנות העורקים שלך בזמן שהלב שלך שואב דם דרך הגוף שלך. הוא נמדד במילימטרים של כספית (ממ"כ) ומתבטא כשני מספרים: לחץ סיסטולי (המספר העליון) ולחץ דיאסטולי (המספר התחתון).

מה זה קאף?

שרוול הוא מכשיר המשמש למדידת לחץ דם. הוא מורכב משרוול מתנפח שנכרך סביב הזרוע העליונה ומחובר למד לחץ. השרוול מנופח ללחץ מסוים ואז משתחרר באיטיות. כאשר הלחץ משתחרר, המד מודד את הלחץ בעורקים שלך.

כיצד למדוד לחץ דם באמצעות סרטון שרוול

שלב 1: הכן את השרוול

לפני שתתחיל, ודא שהשרוול הוא בגודל הנכון עבור הזרוע שלך. אם הוא קטן מדי, הוא לא יוכל למדוד את לחץ הדם שלך במדויק. כדי למדוד את גודל הזרוע שלך, כרוך סרט מדידה סביב הזרוע העליונה, ממש מעל המרפק. השרוול צריך להיות בערך 80% מהמידה הזו.

שלב 2: הנח את השרוול

הנח את השרוול על זרועך העליונה, ממש מעל המרפק. ודא שהשרוול צמוד אך לא הדוק מדי. יש להניח את השרוול על העור החשוף של זרועך, לא מעל הבגדים.

שלב 3: נפח את השרוול

לאחר שהשרוול במקומו, השתמש במשאבה כדי לנפח את השרוול. יש לנפח את השרוול ללחץ הגבוה בכ-30 נקודות מהלחץ הסיסטולי הצפוי. לדוגמה, אם הלחץ הסיסטולי הצפוי שלך הוא 120, יש לנפח את השרוול ל-150.

שלב 4: הקשב לדופק

לאחר שהשרוול מנופח, הנח את הסטטוסקופ מעל העורק הזרוע בזרועך. הקשיבו לדופק ושימו לב ללחץ על המד כאשר אתם שומעים אותו. זה הלחץ הסיסטולי שלך.

שלב 5: שחרר את הלחץ

לאחר שציינת את הלחץ הסיסטולי, שחרר לאט את הלחץ בשרוול. כשהלחץ משתחרר, המשך להקשיב לדופק. שימו לב ללחץ על המד כאשר אינכם יכולים לשמוע יותר את הדופק. זה הלחץ הדיאסטולי שלך.

שלב 6: רשום את התוצאות

לאחר שציינת גם את הלחץ הסיסטולי וגם הדיאסטולי, רשום את התוצאות. חשוב לרשום את קריאות לחץ הדם שלך בכל פעם שאתה מודד אותו, מכיוון שזה יעזור לך ולרופא שלך לעקוב אחר כל שינוי בלחץ הדם שלך לאורך זמן.

שלב 7: חזור לפי הצורך

אם אתם מודדים את לחץ הדם בבית, חשוב לחזור על התהליך מספר פעמים כדי להבטיח דיוק. קח לפחות שתי קריאות, בהפרש של דקה אחת, ותעד את התוצאות. מדידת לחץ הדם שלך באמצעות סרטון שרוול היא דרך פשוטה ומדויקת לניטור לחץ הדם שלך. על ידי ביצוע השלבים המפורטים לעיל, תוכל למדוד בקלות את לחץ הדם שלך ולעקוב אחר כל שינוי לאורך זמן.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן