דף הבית » טופ 10 » איך מסדרים נרות חנוכה

איך מסדרים נרות חנוכה

איך מסדרים נרות חנוכה

מה זה חנוכה?

חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים המנציח את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים בזמן מרד המכבים נגד האימפריה הסלאוקית. חנוכה מתקיים במשך שמונה לילות וימים, החל מיום כ"ה בכסלו לפי הלוח העברי, שעשוי להתרחש בכל עת מסוף נובמבר ועד סוף דצמבר בלוח הגרגוריאני.

איך מסדרים נרות חנוכה

שלב 1: אסוף את החומרים הדרושים

לסידור נרות חנוכה תצטרכו חנוכייה, סט של תשעה נרות, מצית או גפרורים והרחקה נרות. החנוכייה צריכה לכלול תשעה סניפים, אחד לכל ליל חנוכה. הנרות צריכים להיות מיוצרים במיוחד לחג החנוכה, וצריכים להיות באותו גודל וצורה. המצית או הגפרורים צריכים להיות ארוכים מספיק כדי להגיע לנרות מבלי לשרוף את האצבעות.

שלב 2: הניחו את החנוכייה

יש להציב את החנוכייה במקום בולט בבית, כמו שולחן האוכל או האח. יש למקם אותו בצורה שכל מי שנכנס לחדר יוכל לראות אותו. יש למקם את החנוכייה בצורה שהיא מעט גבוהה מגובה העיניים, כך שניתן יהיה לראותה בקלות.

שלב 3: הדליקו את הנרות

בליל ראשון של חנוכה יש להדליק תחילה את השמש (נר המסייע). את השמש יש להניח במרכז החנוכייה. לאחר מכן, יש להדליק את הנר הראשון בצד הימני הקיצוני של החנוכייה. בכל לילה שלאחר מכן, יש להדליק את הנר הבא מימין לשמאל. תחילה יש להדליק את השמש בכל לילה, ולאחר מכן להדליק את הנרות מימין לשמאל.

שלב 4: כבו את הנרות

כאשר הנרות נשרפו, יש לכבותם בעזרת מכשיר הרחקה של הנרות. יש להשתמש בהרחקה כדי ללחוץ בעדינות על הפתיל של הנר, לנתק את אספקת החמצן ולכבות את הלהבה. אין להשתמש במרחץ כדי לכבות את הנרות, מכיוון שהדבר עלול לגרום להתזת השעווה.

שאלות ותשובות

ש: כמה נרות מדליקים בכל ליל חנוכה?

ת: בכל ליל חנוכה מדליקים נר אחד. תחילה מדליקים את השמש (נר עוזר), ולאחר מכן מדליקים את הנרות מימין לשמאל.

ש: כמה זמן צריכים הנרות לדלוק?

ת: הנרות צריכים לבעור לפחות חצי שעה. עם זאת, יש אנשים שמעדיפים לתת לנרות לשרוף זמן רב יותר, עד שעה.

ש: מה מטרת השמש?

ת: השמש הוא נר העוזר. הוא מואר תחילה, ולאחר מכן משמש להדלקת הנרות האחרים. הוא משמש גם לכיבוי הנרות בסוף הלילה.

ש: מהי משמעותו של חנוכה?

ת: חנוכה הוא חג יהודי בן שמונה ימים המנציח את חנוכתו מחדש של בית המקדש השני בירושלים בזמן מרד המכבים נגד האימפריה הסלאוקית. זה זמן של חגיגה וזיכרון.

סידור נרות חנוכה הוא דרך פשוטה אך משמעותית לחגוג את החג. על ידי ביצוע השלבים המפורטים למעלה, תוכלו להפוך את חגיגת החנוכה שלכם למיוחדת ובלתי נשכחת. עם קצת תרגול תוכלו להפוך למומחיות בסידור נרות חנוכה!

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן