דף הבית » רק אצלנו » איך לתקן רוטב מלוח מדי?
איך לתקן רוטב מלוח מדי?

איך לתקן רוטב מלוח מדי?

מה גורם לרוטב מלוח מדי?

רטבים הם דרך מצוינת להוסיף טעם לארוחות. עם זאת, לפעמים רטבים יכולים להיות מלוחים מדי. זה יכול לקרות מכמה סיבות. האחת היא שיותר מדי מלח הוסף לרוטב בעת הכנתו. נוסף הוא שהמרכיבים המשמשים ברוטב הם מלוחים באופן טבעי, כמו אנשובי או רוטב סויה. לבסוף, ייתכן שהמליחות של הרוטב הועצמה בתהליך הבישול.

כיצד לתקן רוטב מלוח מדי

1. מדללים את הרוטב

הדרך הפשוטה ביותר לתקן רוטב מלוח מדי היא לדלל אותו. זה יכול להיעשות על ידי הוספת נוזל כגון מים, מרק, או אפילו חלב. מתחילים בהוספת כמות קטנה של נוזלים ואז טועמים מהרוטב. אם הוא עדיין מלוח מדי, מוסיפים עוד מעט נוזלים עד לקבלת הטעם הרצוי.

2. איזון הטעמים

דרך נוספת לתקן רוטב מלוח מדי היא לאזן את הטעמים. ניתן לעשות זאת על ידי הוספת מרכיב מתוק או חומצי כגון סוכר, דבש או מיץ לימון. התחל בהוספת כמות קטנה מהמרכיב ולאחר מכן לטעום את הרוטב. אם הוא עדיין מלוח מדי, הוסיפו עוד מעט מהמרכיב עד לקבלת הטעם הרצוי.

3. הוסף מרכיב

אם הרוטב עדיין מלוח מדי לאחר דילול ואיזון הטעמים, אפשר לנסות להוסיף מרכיב שיספוג חלק מהמליחות. דוגמאות למרכיבים שיכולים לעזור לספיגת המליחות הם תפוחי אדמה, אורז או פירורי לחם. התחל בהוספת כמות קטנה מהמרכיב ולאחר מכן לטעום את הרוטב. אם הוא עדיין מלוח מדי, הוסיפו עוד מעט מהמרכיב עד לקבלת הטעם הרצוי.

4. התחל מחדש

אם כל השאר נכשל, ייתכן שתצטרך להתחיל מחדש ולהכין מנה חדשה של רוטב. הפעם, הקפידו להשתמש בפחות מלח או להשתמש במרכיבים פחות מלוחים. אתה יכול גם להשתמש במתכון שמצריך פחות מרכיבים מלוחים.

סיכום

ניתן לתקן רוטב מלוח מדי בכמה צעדים פשוטים. מתחילים בדילול הרוטב בנוזל, ואז מאזנים את הטעמים עם מרכיב מתוק או חומצי. אם הרוטב עדיין מלוח מדי, מוסיפים מרכיב שיספוג חלק מהמליחות. אם כל השאר נכשל, התחל מחדש והכין מנה חדשה של רוטב. לטיפים וטריקים נוספים, בדוק את הסרטון הזה ביוטיוב.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן