דף הבית » טופ 100 » איך לתקן גינה הרוסה – טיפים וטריקים
איך לתקן גינה הרוסה - טיפים וטריקים

איך לתקן גינה הרוסה – טיפים וטריקים

הערכת הנזק

הצעד הראשון לתיקון גינה הרוסה הוא להעריך את הנזק. תסתכל מסביב ותזהה את האזורים הבעייתיים. האם יש עשבים שוטים שצריך למשוך? האם יש צמחים שצריך לגזום או להחליף? האם יש כתמי אדמה חשופה שצריך למלא? לאחר שזיהית את האזורים הבעייתיים, תוכל להתחיל לנקוט בצעדים כדי לתקן אותם.

הסר עשבים שוטים ופסולת

עשבים שוטים יכולים להשתלט במהירות על הגינה, ולכן חשוב להסיר אותם בהקדם האפשרי. שלפו כל עשבים שוטים שתראו, והקפידו לקבל גם את השורשים. ייתכן שתרצה להסיר כל פסולת כגון עלים מתים או זרדים שעלולים להכיל מזיקים או מחלות.

הוסף חומרים מזינים ודשן

לאחר שהסרתם את העשבים השוטים והפסולת, הגיע הזמן להוסיף כמה חומרי הזנה ודשן לאדמה. זה יעזור לשפר את מבנה הקרקע ולספק חומרים מזינים חיוניים לצמחים שלך. אפשר להשתמש בדשנים אורגניים כמו קומפוסט או זבל, או להשתמש בדשנים כימיים. הקפד לעקוב אחר ההוראות על האריזה ליישום נכון.

לשתול צמחים חדשים

אם יש לכם צמחים שצריך להחליף, זה הזמן לעשות זאת. בחר צמחים המתאימים לאקלים ולסוג האדמה שלך. הקפידו לתת להם הרבה מקום לגדול ולספק להם את החומרים המזינים והמים הדרושים. אם אתם שותלים פרחים, הקפידו לבחור זנים שיפרחו בזמנים שונים לאורך העונה.

מאלץ' וקומפוסט

מאלץ וקומפוסט יכולים לעזור לשפר את מבנה הקרקע ולספק חומרי הזנה חיוניים לצמחים שלך. מאלץ יכול לעזור לשמור על לחות ולמנוע עשבים שוטים להשתלט על הגינה שלך. קומפוסט יכול לספק חומרי הזנה חיוניים לצמחים שלך ולעזור לשפר את מבנה הקרקע. הקפד לפזר את החיפוי והקומפוסט באופן שווה ברחבי הגינה שלך.

השקה באופן קבוע

מים חיוניים לכל גינה, לכן הקפידו להשקות את הצמחים שלכם באופן קבוע. השקו את הצמחים שלכם בצורה עמוקה ואחידה, והקפידו להימנע מהשקיית יתר. ייתכן שתרצה להקים מערכת השקיה בטפטוף כדי להבטיח שהצמחים שלך יקבלו את המים שהם צריכים.

הדברת מזיקים ומחלות

מזיקים ומחלות עלולים להרוס גינה במהירות ולכן חשוב לנקוט בצעדים למניעתם. הקפד לבדוק את הצמחים שלך באופן קבוע עבור כל סימן של מזיקים או מחלות. אם תמצא כאלה, נקוט בצעדים לטפל בהם בהקדם האפשרי. ייתכן שתרצה גם להשתמש בשיטות טבעיות להדברת מזיקים ומחלות כגון שתילה נלווית או שימוש בטורפים טבעיים.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן