הבן את המניעים מאחורי ההתנהגות שלך
האם אתה מוצא את עצמך כל הזמן מתקן אנשים? זה יכול להיות הרגל קשה לשבור, אבל אפשר ללמוד איך להפסיק לתקן אנשים. הצעד הראשון הוא להבין מדוע אתה עשוי לעשות זאת. זה יכול להיות סימן לחוסר ביטחון, צורך להרגיש עליונות או רצון להיראות בעל ידע. לחלופין, זה יכול להיות סימן לרצון שלך לעזור לאנשים ולוודא שהם עושים דברים נכון.
תרגל הקשבה פעילה
הקשבה פעילה היא מיומנות שיכולה לעזור לך להיות מתקשר טוב יותר. זה כרוך בתשומת לב רבה למה שמישהו אומר ועיסוק פעיל איתו. זה אומר לשאול שאלות, לסכם את מה שהם אמרו ולספק משוב. זה יכול לעזור לך להבין טוב יותר את נקודת המבט של האדם ויכול לעזור לך להימנע מהדחף לתקן אותם.
התמקד בתמונה הגדולה יותר
כשזה מגיע לתיקון אנשים, חשוב לזכור שלא תמיד מדובר בצדק. לפעמים, חשוב יותר להתמקד בתמונה הרחבה יותר. שאלו את עצמכם האם באמת כדאי לתקן את הטעות שהאדם עושה. אם לא, אז עדיף פשוט לשחרר את זה.
היו מכבדים
אם החלטתם לתקן מישהו, חשוב לעשות זאת בצורה מכובדת. ודא שאתה לא נראה מתנשא או שיפוטי. במקום זאת, התמקד בלהיות בונה ולהציע עצות מועילות. זה יקל על האדם האחר לקבל את התיקון שלך.
הצע חלופות
כשמתקנים מישהו, חשוב להציע חלופות. במקום רק להצביע על מה לא בסדר, הציעו דרכים שבהן האדם יכול להשתפר. זה יעזור להם ללמוד מהטעויות שלהם ויקל עליהם לקבל את התיקון שלך.
להיות סבלני
חשוב לזכור שלוקח זמן לשבור הרגל. אם אתה מוצא את עצמך כל הזמן מתקן אנשים, חשוב להיות סבלני עם עצמך. זה עשוי לקחת קצת זמן ללמוד איך להפסיק לתקן אנשים, אבל עם תרגול, אתה יכול להיות מתקשר טוב יותר.
היו מודעים לטון שלכם
חשוב גם להיות מודע לטון שלך כשאתה מתקן מישהו. ודא שאתה לא נראה ביקורתי או שיפוטי מדי. במקום זאת, התמקד בלהיות מבין ולהציע עצות מועילות.
אל תיקח דברים באופן אישי
כשאתה מתקן מישהו, חשוב לזכור שזה לא קשור אליך. אל תיקח דברים באופן אישי אם האדם השני מתגונן או לא מקבל את העצה שלך. פשוט הישאר רגוע והתמקד בלהיות מועיל.
היו פתוחים למשוב
לבסוף, חשוב להיות פתוח למשוב בעצמך. אם מישהו מתקן אותך, אל תתגונן. במקום זאת, נצלו את ההזדמנות ללמוד מהטעויות שלכם והשתמשו בה כהזדמנות להשתפר.
סיכום
למידה כיצד להפסיק לתקן אנשים היא מיומנות חשובה לתקשורת אפקטיבית. על ידי הבנת המניעים מאחורי ההתנהגות שלך, תרגול הקשבה פעילה וכבוד, אתה יכול ללמוד כיצד לתקשר בצורה יעילה יותר ולהימנע מהדחף לתקן אנשים.